تبلیغات اینترنتی بنری

تبلیغات اینترنتی بنری نوعی از تبلیغات اینترنتی می باشند که توسط  وب سایت های تبلیغ پذیر روی صفحات مختلف وب قرار می گیرد. این نوع تبلیغات آنلاین، علاوه بر نمایش و معرفی شرکت تبلیغ دهنده ، لینک به صفحه وب آن شرکت را نیز شامل می شود و باعث افزایش ترافیک وب سایت توسط لینک مستقیم به وب سایت و نیز معرفی برند تبلیغاتی به طیف گسترده از مردم در هر زمان شبانه روز و هر مکان جغرافیایی می شود. برخی از متخصصان حرفه تبلیغات اینترنتی، این نوع تبلیغ را بهترین و موثرین ترین نوع تبلیغ می دانند. تبلیغات بنری غالبا در فرمت .GIF ، .SWF , می باشند.
تبلیغات بنری معمولا در صفحات با محتوای مرتبط و گاها در تمامی صفحات وب مرتبط و غیر مرتبط به منظور معرفی برند به تمامی مخاطبان قرار داده می شود. تبلیغات بنری از دو جهت باعث بهبود رتبه وب سایت آگهی دهنده در Alexa می گردد، اول از جهت حضور تبلیغ دهنده در وب سایتهای پربیننده کشوری برای مدت معین و دیگر به دلیل مراجعه مستقیم مخاطبان به سایت تبلیغ دهنده.

سایز تبلیغات اینترنتی – بنری

تبلیغات بنری نیز مانند هر نوع دیگر تبلیغات دارای سایزهای استاندارد زیر می باشد. این استاندارد در وب سایتهای ایرانی نیز تا حد زیادی رعایت می شود ولی گاهی به دلیل فضای طراحی شده یک وب سایت تغییر در سایز بنر نیز دیده شده است. سایز تمامی بنرها براساس پیکسل و نحوه نمایش عمودی یا افقی بنر در شکل قابل مشاهده می باشد.
از سایزهای استاندارد پر کاربرد در وب ایران می توان به سایزهای زیر اشاره داشت:
  • سایز بنر 60×468 پیکسل
  • سایز بنر 240×120 پیکسل
  • سایز بنر 60×234 پیکسل
  • سایز بنر 140×130 پیکسل
  • سایز بنر 200×130 پیکسل
  • سایز بنر 250×300 پیکسل
تبلیغات بنری
 
طراحی بنرهای تبلیغات آنلاین
علاوه بر انتخاب روش صحیح تبلیغاتی (به منظور معرفی کامل شرکت، خدمات و محصولات شرکت)، طراحی یک بنر تبلیغاتی مناسب نیز بسیار حائز اهمیت می باشد. چندین نکته در طراحی یک بنر حرفه ای حائز اهمیت می باشد:
اولین نکته و یکی از مهمترین نکته ها، حجم بنر طراحی شده می باشد. حجم بنر استاندارد در تبلیغات آنلاین 30 کیلوبایت در نظر گرفته شده است. چنانچه حجم بنر کمتر از مقدار فوق باشد، نمایش سریعتر تبلیغ به مخاطب را در بر خواهد داشت و در نتیجه تبلیغات با حداکثر کیفیت انجام می گردد. در صورتیکه حجم بنر خیلی بیشتر از 30کیلو بایت شود، به دلیل کند بودن سرعت اینترنت در نواحی مختلف کشور، نمایش تبلیغ با تاخیر انجام می گیرد و کیفیت کلی تبلیغات اینترنتی کمی با کاهش همراه خواهد شد.
دومین نکته در طراحی یک بنر مناسب، نمایش کامل خدمات و اطلاعات شرکت در بنر تبلیغاتی می باشد. نمایش خدمات به صورت تلفیق نمایش تصاویر و متن به صورتی که در ذهن بیننده بماند. بدین منظور از تصاویر با کیفیت، رنگ مناسب باید استفاده گردد و با اعمال افکتهای مختلف بروی تصاویر و متون مرتبط به جذابیت کار افزوده می گردد.
سومین نکته و یکی از مهمترین نکته ها این است که بنر باید طوری طراحی گردد که پس از پایان تبلیغات همچنان تصاویر بنر و نام شرکت در ذهن مخاطبان خاص باقی بماند. بدین منظور کانون توصیه می نماید حتما در یک لایه مجزا لوگو و اطلاعات تماس شرکت (که می تواند شامل وب سایت شرکت، شماره تماس و ایمیل شرکت) بصورت کاملا مجزا بدون هیچ تصویر و یا متن اضافی نمایش داده شود. با این کار در لایه ذکر شده نام شرکت به صورت یک برند نمایش داده می شود.
چهارمین نکته، انیمشین سازی و جذابیت هرچه بیشتر بنر می باشد. از آنجا که تفاوت اصلی تبلیغات آنلاین با دیگر تبلیغات محیطی و مجله ای، قابلیت تحرک تصاویر می باشد و استفاده هر چه بیشتر از این قابلیت می تواند به جلب نظر مخاطب بیانجامد. انیمیشن سازی و کاراکتر سازی در بنر تبلیغاتی و البته دوری از شلوغی و حرکت بسیار سریع تصاویر در محبوبیت تبلیغ و افزایش تمایل کاربران اینترنتی جهت کلیک بروی تبلیغ و مشاهده کامل اطلاعات و خدمات شرکت از طریق وب سایت شرکت بسیار مثمرثمر خواهد بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *