استراتژی جذب ناشران سایت و اپلیکیشن

در این بخش، ده استراتژی مختلف برای جذب ناشران تشریح خواهد شد.

استفاده از اندازه های استاندارد آگهی
استفاده از اندازه‌های استاندارد آگهی منجر به افزایش بازدهی و بازگشت سرمایه می شود. در نتیجه ناشران درآمد بیشتری از نشر آگهی بدست می آورند و نرخ های اساسی مانند نرخ CTR و نرخ تبدیل برای آگهی دهنده افزایش می یابد که رضایتمندی بیشتر را به همراه دارد. برخی از اندازه های استاندارد در شکل 4 نمایش داده شده است.

استراتژی

شکل 1: ابعاد استاندارد برای آگهی تصویری

قیمت گذاری
سیاست قیمتگذاری بر پایه یکی از روش های زیر تعیین می شود:
• دریافت هزینه ثابت
• دریافت هزینه برپایه کیلو نمایش CPI )Cost Per Impression)
• دریافت هزینه بر پایه کلیک CPC )Cost Per Click)
• دریافت هزینه برپایه هدف/عمل CPA )Cost Per Action)
علاوه بر روش های قیمت گذاری فوق، استفاده از نرخ CTR و نرخ تبدیل در تعیین قیمت هر کلیک ضروری است. برای مثال، قیمت کلیک برای سایت‌هایی با رتبه زیر 100 در الکسا نسبت به دیگر سایتها باید متفاوت باشد. این تفاوت به دلیلی نرخ بالای CTR و نرخ تبدیل در این سایت ها می باشد. البته لازم به ذکر است که بهبود نرخ صرفا به رتبه سایت بستگی نداشته و ارتباط آگهی نمایش داده شده با وب سایت مقصد یکی از مهمترین معیارها برای افزایش دو نرخ مطرح شده است. در نتیجه می توان هوشمندی سیستم در انتخاب و نشر آگهی را یکی از مهمترین معیارها در بهبود نرخ ها و افزایش رضایتمندی مشتری در نظر گرفت.
تسویه حساب
ناشران در هر زمان می توانند نسبت به بازپرداخت وجه از حساب مجازی به حساب بانکی خود اقدام نمایند. پرداخت طی حداکثر یک هفته با تایید تیم مدیریت ناشران و مدیریت مالی انجام می شود. بازه زمانی یک هفته بازپرداخت مزیت رقابتی ایجاد می کند. کلیه پرداخت ها برای سهولت از اطمینان پرداخت به ناشر توسط پیامک و ایمیل فاکتور شده و ارسال می شود و همچنین می توانند روند تسویه خود را در داشبورد شخصی مشاهده کنند.
گزارش گیری در هر لحظه
ناشران در هر زمان می توانند با ورود به پنل مدیریتی گزارش دقیق و شفاف از وضعیت تعداد دفعات نمایش آگهی، قیمت محاسبه شده، تعداد نمایش و تعداد سفارش ها یا عمل های انجام شده را مشاهده نمایند.
هوشمندی در نمایش آگهی
انتشار آگهی غیرمرتبط با محتوای سایت ناشر، بیشتر بازخورد منفی و عامل نارضایتی در ناشران آگهی است. سیستم تبلیغات هوشمند در زمان جذب هر ناشر آنها را بر اساس دسته بندی موضوعی به صورت هوشمند و یا به انتخاب خود ناشر دسته بندی می کند. به طور مثال سایت ارانیکو با رویکردی سیاسی و اقتصادی هیچ گاه تبلیغات فروشگاه آنلاین با موضوعیت مادر و کودک را منتشر نمی کند.
تخفیف ویژه برای ناشران
ناشران خود نیز با میزان درآمدی که در سیستم تبلیغات هوشمند کسب کرده اند می توانند از تخفیف های پلکانی برای نمایش آگهی برای سایت خود استفاده می کنند. بدین ترتیب هر ناشر آگهی با تغییر نقش تبدیل به آگهی دهنده می شود.
حضور در جایگاه های موثر
معرفی و تبلیغ سیستم تبلیغات هوشمند در دیگر سایت ها و بلاگ های مرتبط در جذب ناشران آگهی کمک می کند. در واقع، خود سیستم تبلیغات هوشمند نیز نیاز به تبلیغ برای جذب ناشر آگهی دارد. یکی از وب سایت های مناسب برای تبلیغ، وب سایت وبگذر است که با اتخاذ جایگاهی در آن می توان به راحتی مورد توجه هزاران مدیر سایت قرار گرفت.
رسانه های اجتماعی
رسانه های اجتماعی و رسانه های تولید محتوا را می توان یکی از نفوذپذیرترین راه ها برای جذب ناشران نام برد. ایجاد بلاگ برای سیستم تبلیغات هوشمند و تولید محتوای مرتبط با حوزه بازاریابی و تبلیغات برای ناشران آگهی جذابیت دارد. ارائه اخبار مرتبط با حوزه وب و موبایل و فناوری اطلاعات به افزایش مخاطب بلاگ کمک می کند.
بهتر است در بلاگ بخشی برای اشتراک گیری ناشران در نظر گرفته شود. هر هفته یا هر ماه نیز یک خبرنامه آنلاین شامل جدیدترین و جذابترین اخبار به ناشران آگهی ارسال شود.
برقراری کنفرانس یا همایش های آنلاین برای ناشران آگهی و ارائه اطلاعات و آموزش های مرتبط با حوزه بازاریابی و تبلیغات هوشمند نیز در جذب ناشران جدید و نگهداری ناشران موجود موثر است.
بازاریابی ناشر به ناشر
بازاریابی نفر به نفر در واقع بازاریابی رابطه ایست. در این روش هر ناشر در نقش بازاریاب سیستم تبلیغات هوشمند کار می کند. ناشر می تواند بسته تبلیغاتی شامل کمپین و آگهی مناسب را به دیگر ناشرانی که در سیستم عضویت ندارند معرفی نماید. معرفی از طریق یک ایمیل دعوتنامه به ناشر جدید انجام می شود. در ایمیل دعوتنامه، اطلاعات کمپین و آگهی پیشنهادی و نهایتا لینک عضویت در پنل ناشران آگهی ارسال می شود.
همراهی ناشران
پرسنل واحد مدیریت ناشران موظف هستند از قبل از قراردادن کد انتشار روی سایت ناشر تا مرحله تسویه حساب ها او را همراهی کنند و بر فعالیت آنها نظارت داشته باشند. نظرات و شکایات ناشران نیز جمع آوری می شود. سپس نظرات طبقه بندی می شوند و به دست سرپرست واحد مدیریت ناشران می رسد تا اقدامات لازم جهت جلب رضایت یا رفع مشکلات صورت پذیرد. قابل ذکر است که تیم بازاریابی سیستم تبلیغات هوشمند تاکنون 500 وب سایت را مورد بررسی دقیق به لحاظ رتبه و تعداد جایگاه قرارداده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *