نحوه مدیریت اگهی و آمار نرخ های اساسی

آمار نرخ‌های اساسی

چنانچه نقش کاربری شما ادمین باشد، پس از ورود صفحه داشبورد ادمین مشاهده می شود که در آن آمار مربوط به نرخ های اساسی شامل Impression، Clicks، CTR و میانگین CPC هم به صورت گرافیکی و هم به صورت جدولی نشان داده شده است (شکلهای 1 و 2).  در قسمت بالای صفحات پنل ادمین نوار سبز رنگی وجود دارد که امکان پیمایش بین قسمت های مختلف پنل را تسریع می کند.

نحوه

شکل 1: آمار نرخ های اساسی

نحوه

شکل 2: جدول نرخ های اساسی

با کلیک بر روی لینک “برنامه تبلیغ ها” در نوار پیمایش سریع، لیست برنامه های تبلیغاتی و آمار مربوط به برنامه های تبلیغ شامل Impression، Clicks، CTR و میانگین CPC هم به صورت گرافیکی و هم به صورت جدولی نشان داده شده است.(شکل  7و 8)

مدیریت برنامه‌های تبلیغ

نحوه

شکل 3: آمار برنامه های تبلیغ

نحوه

شکل4: لیست برنامه های تبلیغاتی

درمقابل هر برنامه تبلیغ، کلید “عملیات” جهت انجام عملیات کنترلی “ویرایش” و “مشاهده آگهی ها” و “آگهی جدید” تعبیه شده است.(شکل 5)

نحوه

شکل 5: کلیدهای کنترل برنامه تبلیغ

جهت ایجاد برنامه تبلیغ جدید بر روی لینک “تبلیغ جدید” کلیک نمایید.سپس اطلاعات مربوط به برنامه تبلیغ جدید را وراد نمایید. در ادامه به ارایه توضیحی مختصربرای هر قسمت می پردازیم.(شکل های 6 و7و 8و 9)

در مقابل فیلد “نام تبلیغ” نامی برای برنامه تبلیغی خود تعیین نمایید. برای فیلد “ساعت نمایش”  بازه شروع و پایان دلخواه برای نمایش برنامه تبلیغی خود را انتخاب کنید. در فیلد “آدرس مقصد” آدرس مقصد مورد نظر را وارد نمایید. پس از کلیک روی آگهی، بازدیدکننده به صفحه ای که آدرس مقصد مشخص می کند ارجاع داده می شود. فیلد وضعیت، فعال یا غیرفعال بودن آگهی را مشخص می کند. صفحات هدف، مقصد نمایش آگهی را مشخص می کند. شبکه نمایش آگهی می تواند به آگهی های متنی و شبکه نمایش یوز محدود شود. فیلد دستگاه، به زیرساخت نمایش آگهی شامل: PC، تبلت و موبایل اشاره می کند. فیلد سیستم عامل به یکی از سیستم عامل های مرسوم مکینتاش، ویندوز و لینوکس اشاره می کند. (شکل 10)

نحوه

شکل 6: اضافه/ویرایش کردن برنامه تبلیغ (بخش 1)

در بخش محدوده جغرافیایی می تواند شهرهایی که برای نمایش آگهی هدف گذاری شده اند را انتخاب نمود. اگر هیچ شهری انتخاب نشود، آگهی در تمامی شهر ها نمایش داده می شود.

فیلد دسته آگهی به نحوه دسته بندی سایت های ناشر آگهی اشاره می کند. اگر بخواهیم آگهی در سایتی با موضوعیت اخبار و رسانه (مانند تابناک) نمایش داده شود باید گزینه مورد نظر را انتخاب کنیم. اگر دسته آگهی انتخاب نشود، آگهی در تمامی سایت ها با هر نوع دسته بندی نمایش داده می شود.

نحوه

شکل 7: اضافه/ویرایش کردن برنامه تبلیغ (بخش 2)

فیلد کلمات کلیدی برای تعریف کلمات و عبارات کلیدی مرتبط با برنامه تبلیغاتی در نظر گرفته شده است. هرچقدر کلمات کلیدی مرتبط و مناسبتری برای برنامه تبلیغاتی در نظر گرفته شود، ارتباط آگهی به نتایج جستجوی جویشگر های متنی و صفحات وب افزایش می یابد. در نتیجه، آگهی مرتبط به کاربر نمایش داده می شود و نرخ CTR افزایش می یابد.

با استفاده از فهرست سفید و فهرست سیاه آگهی دهنده می تواند نمایش آگهی را محدود به سایتی خاص نماید (فهرست سفید) و یا از نمایش آگهی در سایتی خاص جلوگیری کند (فهرست سیاه).

نحوه

 

شکل 8: اضافه/ویرایش برنامه تبلیغ (بخش 3)

در بخش بودجه بندی میتوان نحوه انواع روش های قیمت گذاری از جمله: CPC، CPI و CPA را انتخاب نمود. در حال حاضر فقط روش مرسوم CPC (کسر هزینه به ازای کلیک) در سیستم وجود دارد. فیلد Bid پیشنهاد قیمت آگهی دهنده برای نمایش آگهی را تعیین می کند. فیلد بودجه روزانه، میزان بودجه روزانه به تومان را مشخص می کند. فیلد بودجه کلی، کل بودجه مورد نظر برای برنامه تبلیغاتی را مشخص می کند.

شکل9: ویرایش/اضافه کردن برنامه تبلیغ (بخش 4)

مدیریت آگهی‌ها

بعد از ایجاد برنامه تبلیغ، از طریق منوی عملیات می توان آگهی های متنی و تصویری برای برنامه تبلیغ تعریف کرد. آگهی های متنی فقط در نتایج جستجوی یوز نمایش داده می شوند و آگهی های تصویری در تمامی صفحات وب و شبکه ناشران.

نحوه

 

شکل 10: مشاهده آمار آگهی ها

شکل 10 فرم نحوه  اضافه/ویرایش کردن آگهی متنی را نشان می دهد. آگهی متنی از سه بخش اصلی شامل عنوان، لینک نمایش و توضیحات مختصر تشکیل می شود. عنوان با رنگ آبی، لینک نمایش با رنگ سبز و توضیحات مختصر به رنگ مشکی نمایش داده می شوند.

این سه بخش در کنار هم و پس از جستجوی لغات کلیدی در کنار نتایج جستجو ظاهر می شوند. لینک نمایش آدرس مقصد آگهی نیست. این لینک تنها بصورت ظاهری نمایش داده می شود و میتواند نمایشی از دامنه و یا زیردامنه باشد.

 

توضیح مختصر متنی کوتاه برای توصیف بیشتر عنوان آگهی است.

نحوه

شکل11: ویرایش آگهی  متنی

 

 

شکل 16  فرم نحوه اضافه/ویرایش کردن آگهی تصویری را نشان می دهد. در این فرم پیش نمایشی از تصویر بنر قابل مشاهده است. فیلد ناحیه نمایش به سایز بنر اشاره میکند.

نحوه

شکل 12: ویرایش آگهی تصویری

 فرم نحوه اضافه کردن آگهی (تصویری یا متنی) در شکل 17 قابل مشاهده است. فیلدهای فرم بر اساس نوع آگهی تغییر می کنند.

نحوه

شکل 13: اضافه کردن آگهی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *