سیستم تبلیغات هوشمند

در این بخش، سبد محصولات سیستم تبلیغات هوشمند که منجر به درآمدزایی برای سه گروه ذینفعان زیر می‌شود، ارائه شده است:

  1. ناشران آگهی (از جمله جویشگرها و خدمات وابسته)
  2. آگهی دهندگان
  3. شرکت واسط‌گر (منظور همان سیستم تبلیغات هوشمند است)

در حوزه تبلیغات آنلاین درآمدزایی بر پایه واسطه گری بین آگهی دهنده و ناشر آگهی است. مبلغی از هزینه دریافتی از آگهی دهنده به عنوان حق العمل به منظور توسعه و بهبود زیرساخت تبلیغات دریافت می شود. در واقع شبکه بزرگ ناشران آگهی یکی از سرمایه های اصلی سیستم تبلیغات آنلاین می باشد. روش های مختلفی برای قیمت گذاری وجود دارند از جمله موارد زیر:

  • دریافت هزینه ثابت
  • دریافت هزینه برپایه کیلو نمایش CPI )Cost Per Impression)
  • دریافت هزینه بر پایه کلیک CPC )Cost Per Click)
  • دریافت هزینه برپایه هدف/عمل CPA )Cost Per Action)

دو بازار برای سیستم تبلیغات هوشمند در ایران وجود دارد شامل: 1) بازار ناشران آگهی (Publisher) و 2) بازار آگهی دهندگان (Advertiser).

سه بازار هدف برای ناشران آگهی در نظر گرفته شده است، شامل:

  • موتورهای جویشگر بومی (Parsijoo, Yooz) و دیگر خدمات جویشگر بومی مانند نقشه، ترجمه و غیره
  • وب سایت های پربازدید با امکان تبلیغات بنری
  • اپلیکیشن های پرنصب موجود در بازار

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *