- روشهایی برای بهبود نرخ CTR
نرخ CTR(نرخ کلیک) مهمترین عامل برای برندسازی و افزایش نفوذ به بازار است. افزایش رضایتمندی آگهی دهندگان که منبع درآمدزایی سیستم تبلیغات هوشمند هستند، با بهبود نرخ CTR رابطه مستقیم دارد. پرسنل واحد بازاریابی باید از طریق روشهایی که در این بخش ارائه شدهاند، با کاهش نرخ پرش و افزایش نرخ تبدیل، رضایتمندی آگهی دهندگان را افزایش دهند.
- کاهش نرخ پرش (Bounce Rate)
نرخ پرش مشخص کننده تعداد افرادی است که وارد صفحه فرود شدهاند و از همانجا بدون انجام هیچ فعالیتی از خارج شدهاند و صفحه را بستهاند. نرخ پرش با نرخ تبدیل در تضاد هستند یعنی هرقدر که نرخ پرش بالاتر باشد، نرخ تبدیل پایین تر میآید و فعالیت مورد نظر (مانند عضویت، خرید و غیره) انجام نمی شود. برخی از مواردی که به کاهش نرخ پرش و بهبود نرخ تبدیل منجر می شوند در فهرست زیر ارائه شده است:
- پرهیز از استفاده از کلمات کلیدی غیر مرتبط با موضوع
- استفاده از رنگهای مناسب در صفحه فرود
- استفاده از فونتهای مناسب با اندازههای مناسب
- سایز فونت جملات کلیدی باید حداقل 5% بیشتر از متنهای عادی باشد
- استفاده از تصاویر مناسب و مرتبط با موضوع
- سرعت بالا در بارگذاری صفحه فرود
- راهنمای درست کاربر به فعالیت مورد نظر
- افزایش نرخ تبدیل (Conversion Rate)
مفهومی است که بسیار اهمیت دارد و هرروز و هر ساعت پس از هر تغییر جزیی و یا کلی تغییر میکند. این نرخ به تعداد تبدیل شدن بازدیدکنندگان به خریدار، عضو، و غیره اطلاق میشود و مهمترین نرخی است که در کمپینهای بازاریابی باید به آن توجه شود. برخی از نکات برای افزایش اعتماد و کسب نرخ تبدبل بالاتر در فهرست زیر ارائه شده اند:
-
- بالا بردن و انجام فعالیتهایی که اعتماد مشتریان را جلب کند
- ارائه کالا یا خدماتی که مشتری به آنها نیاز دارد و ایجاد تسهیلات برای خرید آسانتر
- طراحی ساده و مناسب سایت برای یافت و مشاهده جزئیات خدمات و محصولات
- ارائه جزئیات درست و دقیق در مورد محصول یا خدمت به مشتری